Sange, sange, sange!

Jeg lader lige som om denne blog ikke har ligget og rallet i flere måneder, og springer direkte og fuldstændigt uundskyldende ud i det.

I dag kommer Kristian – fra nu hedengangne Entakt – forbi og hjælper mig med at få mit hjemmestudie-setup til at køre. Sagen er den, at han er yderst teknisk begavet, og jeg er yderst på modsatte flanke. Men nu skal det være. Jeg har brugt en anseelig del af min seneste Koda-check på lydkort, mikrofon, tangenter, hovedtelefoner mm. Planen er at jeg skal begynde arbejdet på mit første egentlige solo-album.

Grønlands-projektet er sat på pause. Det fungerede perfekt som sideprojekt mens jeg stadig var en del af et band, men nu hvor min solo-gesjæft er min førsteprioritet bliver det ganske enkelt for smal en ramme. Desuden har jeg skrevet og skrevet og skrevet det sidste år.

Jeg har en lille (stor) plan om at indspille alle sangene før jeg beslutter hvad der skal med på en eventuel soloplade, og da jeg jo elsker namedropping poster jeg da lige alle titler på de sange der pt. er i spil:

Dags Dato
3913
Min Fineste Ven
Momentum
Lad Jorden Æde De Dansende!
Under En Askesky I April
Kryds
Med En Smittende Sang Indeni
Elefanthuset
Men Jeg Forstår Slet Ikke De Ord Du Siger
Mit Venstre Hjerte
Store Tider (Kunsten At Ryge I Regnvejr)
Pollen
66
Venligst Men Bestemt
Sputnik 2
Grund Nul
Tinnitus
Konfirmation (Cirka 14 År For Sent)
Vejret På Min Fødselsdag
Undskyld Undskyld Undskyld
Ballonansigt
Lille Smæld
En Tråd & Et Nåleøje
Kubala
Narkosika
Sæsonafslutning
Ud Til Bens
11:32
Fire Kilo
Verden Er På Den Anden Ende
Selv Han Var Barn Som Spæd
Han, Hun & Elefanten
En Sang For NH
Toscana
Det Starter Lige Her

Ok ok, der skal lige sorteres lidt fra før jeg begynder at indspille, men omvendt har jeg også på fornemmelsen at der nok skal komme nogle nye til. Jeg er fast besluttet på at tage den lange, grundige vej denne gang.

Skulle man monstro begynde at video-blogge lidt om skidtet? Spørgsmål?

About Jonas Villumsen

Erm.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

15 Responses to Sange, sange, sange!

  1. Maj says:

    GLÆDER MIG! Jeg stemmer for videoblogging!

  2. Håber du ender med at indspille Lad Jorden Æde De Dansende!

  3. Maj, din stemme er noteret 🙂

    Mark, den skal uden tvivl indspilles – det var en af de allerførste sange jeg skrev til mit soloprojekt her, og den var med til at udforme det. Selv om vi spillede den med Entakt live har det hele tiden været en JV-sag inderst inde.

  4. Så tillad mig at udbryde et sagte “Hurra!” 🙂
    Forresten, kommer der til at komme en web-udgivelse med Entakts B-sider, som aldrig nåede offentligheden men blev indspillet? Pretty pretty please?

  5. Hvilke b-sider tænker du på? Så vidt jeg lige husker, så har de fleste vist set offentlighedens ubamhjertige lys efterhånden…

  6. Det er jo det, mener jeg har de fleste jeg har hørt. Men tænkte blot på om der fandtes nogen som ikke havde ramt os endnu. Kan huske for nogle år siden på Entakts daværende forum, at der var en der snakkede om nogle sange, og blev bedt om at holde mund om dem, fordi de ikke skulle være tilgængelige for offentligheden.

  7. Jeg kan faktisk ikke huske om der stadig er nogen der ikke har været tilgængelig under én eller anden form. Vi lavede vist nok en ‘Træerne Vokser Ind I Himlen III’-skæring, som vi brugte som intro til live-shows, mener jeg. Det er nok det mest eksotiske jeg lige kan komme på.

    Hvis der er noget af det helt gamle demo-værk som vi tidligere ikke har ment skulle deles, så tvivler jeg stærkt på at jeg har ændret holdning til det nu 😉

  8. Du ved, det svarer lidt til at skulle fremvise en børnetegning efter man har haft sin første rigtige fernisering som maler 🙂

  9. Nicolai says:

    Apropos b-sider: hvad med “I Versaler” og “Tvebak & Jagten På Det Længste Strå”?

    I øvrigt mange tak for “Stolpe Op” – sikke et fornemt farvel. 🙂

  10. Godt husket Nicolai – og hyggeligt at “se” dig igen!

    Nåede vi ikke at offentliggøre nogle pre-mix af de to sange? Det kan godt være jeg er helt gal på den her…

    Dejligt du kunne bruge den lille farvel EP! Jeg er også selv meget glad for den, og det føltes rart at kunne lukke og slukke på en opløftende måde.

  11. Nicolai says:

    Hej Jonas – jeg beklager det forsinkede svar.

    Jamen selv om ENTAKT nu er spredt for alle vinde (*snøft*), så følger jeg da stadig nysgerrigt med i den enormt talentfulde herres mangfoldige projekter, selv om jeg næsten blev rystet af i farten, da du oprettede ny blog samt Tumblr-profil.

    Hvis du med offentliggøre tænker på korte klip, så skal det sikkert nok passe, men mig bekendt er numrene ikke blevet publiceret i deres helhed (og dermed heller ikke som download til glæde for de evigt hungrende fans).

    Nå, men jeg fandt lige nedenstående bemærkning på den gamle blog:
    “Tvebak & Jagten På Det Længste Strå er færdigmixet – og den sidste, I Versaler, bliver også færdiggjort :)”
    http://entakt.blogspot.com/2009/04/epilog.html

    Ja, det må være en god fornemmelse at slutte på god manér – og så oven i købet forære den væk. Wow…

    Jeg havde aldrig gættet, at jeg en skønne dag ville få sætningen “Du har altid fat i mit ærme” på hjernen. Pragtfuldt omkvæd. 🙂

    • Hæhæ ja, det kan være rasende svært at vide hvilket ben man skal stå på når det kommer til sociale medier nu til dags. Jeg husker tyyyyydeligt (knirke, knirke, grå stænk) dengang der kun var MyMusic!

      Jeg prøver at holde fast i denne blog som min primære kontakt til omverdenen vedr. mit soloprojekt (Départ Réel) for en stund nu.

      Hm, jeg var ellers sikker på at både I Versaler og Tvebak havde været tilgængelige. Og i skrivende stund går det op for mig at jeg slet ikke har dem selv. Kunne ellers have været sjovt med et genhør. Må lige have fat i Kristian. Så kan jeg muligvis godt lokkes til at maile dem til dem der gerne vil have dem. Var det dem vi arbejdede på dengang du besøgte os i TænkeBoksen, Nicolai?

      Ja, ærme-omkvædet er noget helt andet end det jeg tidligere har skrevet. Det føltes friskt! Kan også se på Soundcloud (og andre steder) at det er den sang der bliver downloadet mest. Må snart uploade friske forsyninger 🙂

  12. Nicolai says:

    Ja, at færdes i de sociale medier minder mere og mere om de mange verdener i “Inception”. Der er stor risiko for at havne i limbo.

    Apropos:
    http://xkcd.com/918/

    Ja, I var helt fordybet i arbejdet på “Tvebak & Jagten På Det Længste Strå”! Det var meget hyggeligt og spændende at overvære processen (samt stille spørgsmål og drikke kaffe ad libitum).
    Er Tænkeboksen vokset siden da? Jeg kan huske, at Kristian talte om at udvide studiet.
    Jeg vil meget gerne høre “Tvebak & Jagten På Det Længste Strå” igen, men i så fald vil jeg gerne betale for den. Kan I ikke lægge den ud på en eller anden tjeneste?

    Herligt! Så vidt jeg husker, opnåede “El Clásico” også kultstatus, længe før den blev udgivet. 🙂

  13. Hæhæ, god comic-stribe!

    Jeg tror ikke TænkeBoksen er vokset siden da. Ikke i kvadratmeter i hvert fald, men der bliver løbende købt nyt gear/legetøj tror jeg, og det bliver mere og mere proft. det hele.

    Jeg prøver lige at høre Kristian om han har Tvebak liggende et sted 🙂

    Det lykkedes i hvert fald at få El Clásico-omkvædet plantet i et par hoveder allerede før den udkom, har jeg erfaret!

Leave a Reply

