Om musik og nostalgi og andet. Men mest om musik.

Forleden stødte jeg på en særlig deodorant. Denne duft sendte mig med lynets hast tilbage til mine teenage år – de sidste af folkeskolen. Der gik få sekunder før de indledende orgel-akkorder til Lover, You Should’ve Come Over brusede i blodet, og der duftede af sankthansbål og var strand og sommerhuse i hele mit hoved.

Det har betydet at Jeff Buckley, de sidste par dage, har fundet vej til mine øregange ved adskillige lejligheder. Jeg synes stadig det holder, og jeg synes stadig der er meget få mennesker i verden der har kunne præstere så yndefulde stemmebånd.


Dette var dog ikke det eneste nostalgi-trip jeg blev sendt ud på, for da jeg i sidste uge var på en lille ferie i Roskilde anskaffede jeg mig også den nye Foo Fighters-dokumentar Back And Forth hos den lokale TP-pusher. Et glimrende film om et ganske glimrende band.

Jeg kan tydeligt huske lige da Dave Grohl startede Foo Fighters (efter Nirvana, som jeg var meget stor fan af) – og jeg så den første koncert på dansk grund i det lille Pakhus 11 på Østerbro. En stor oplevelse for en snotunge som mig.

Altså har både Nirvana og Foo Fighters også fået en del spilletid herhjemme de sidste dage.



Sidste nostalgi-tilfælde i denne blogpost stikker ikke helt så langt tilbage i tiden som ovenstående. Vi skal ikke længere tilbage end til i april, da jeg havde fornøjelsen af et par uger i Barcelona. Vi boede lige ved foden af Montjuïc-bjerget, og de fleste morgener begav jeg mig på en tur lidt opad bjerget. De fleste af disse morgener havde jeg sol i femøren og Blind Pilot i hovedtelefonerne.


I dag skal jeg se at komme videre med mine egne sange. Nu har de ligget og hvilet en uges tid, og jeg er lidt spændt på hvordan de lyder når jeg blæser det tynde støvlag af dem. Det kan være jeg opdager at det slet ikke holder, og kasserer det hele.

God søndag, derude!

About Jonas Villumsen

Erm.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

