2 plader, jeg har glædet mig overordentligt meget til

For tiden har man mulighed for at sniglytte til to plader, som jeg har set umådeligt meget frem til. En udenlandsk og en dansk. Begge har været til stor inspiration for mig, med deres foregående udgivelser, ‘High Violet’ og ‘Konkylie’.

Her er selvfølgelig tale om henholdsvis The National og When Saints Go Machine.

Førstenævnte er klar med albummet Trouble Will Finde Me. Jeg har allerede lyttet ganske meget til det og kan allerede konstatere at der – selv om der stilmæssigt ikke er meget nyt under solen – er så ufatteligt stor kvalitet i disse sange. Matt Berninger er muligvis min største tekst-inspiration, de senere år, og han lader så absolut til at holde niveau på denne plade.
HØR DEN HER.

When Saints Go Machine er et band der, modsat The National, konstant skubber deres lyd nye steder hen. Således ramte deres første album mig ikke for alvor, hvorimod deres udspil fra 2011, Konkylie, er gået hen og er blevet et af mine absolutte yndlingsalbums med afsæt i vores lille land.
Jeg beundrer virkelig den musikalske frygtløshed Nikolaj & co. lægger for dagen. De er ikke bange for kompleksitet og er samtidig ikke bange for at mene det. Det kan jeg kun hylde. Det nye album, Infinity Pool, er lige så friskt et pust som sin forgænger.
HØR DET HER.

About Jonas Villumsen

Erm.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

