Musik til en mandag

Jeg synes der er langt op til overfladen denne mandag morgen. Musik (og svimlende mængder kaffe) er det eneste der hjælper.

Lige så lidt som det lykkedes mig at falde for Lykke Li’s debut Youth Novels, ligeså meget er jeg faldet for hendes seneste album Wounded Rhymes. Det er søvnigt opløftende, djævelsk percussivt og visse steder bare virkelig smukt.

Jeg stødte på Blind Pilot på soundtracket til tredje sæson af min yndlingsserie, Californication. Den rigtige sang på det præcis rigtige sted kan bare gøre underværker. Det giver mig lidt samme stemning som nogle af de mere afdæmpede Bright Eyes-sager.

Warren Zevon var ikke glad her. Han flæber ikke, men han mener det seriøst. Det gør nas at lytte på.

En af gode gamle Ed’s nyere sange. Det er ikke så ofte jeg får lyttet til ham længere, men det spiller altså ganske glimrende, det her! Jeg elsker linien I’m a bad liar, I’ll miss you much, I go haywired. God mandag, derude.

About Jonas Villumsen

I write things.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment